TRÖTT I GÅR

Inte skrivit nåt sen i förrgårkväll....
Ja senare påtisdagkvällen så satt jag på Akuten i 4 timmar drygt. Följde med min dotter Ilons. Hon hade magsmärtor. Kom hem vid 00.30 och satt då uppe till kl 02 innan jag gick till sängs. hade ju vakat av på tisdagmorron och sov/vilade ca 2 timmar.
Sov ju då på natten 4 timmar fram till kl 6.  Åkte till Mälarsjukhuset och skulle då sitta på "studiedag under dagen. Var väl rätt pigg i början men sen vid 11- 12 så var det svårt. Sömnen försökte då komma över mig. (sen på kvällen hörde jag av andra att även de var trötta och höll på slumra till)

Vi bjöds på lunch i personalmatsalen och där vale jag nån sorts kycklinggryta/rätt samt ris. Inte så dumt. Därefter så skulle vi sitta några timmar igen till 15.30.. Kände även då av tröttheten. Valde då att flexa ut. Det ämne man då skulle ha gällde inte mis eftersom jag jobbar "endast" på nätterna.



La mig i soffan med en liten filt över mig. Ställde "klockan" på ring efter nån timme. Sov en stund och sen så kändes det mycket bättre. Skulle ju bort till klockan 18.  Vi var några nattpersonal som var bjuden till våran Inger som gått i pension men går ändå in o jobbar ibland vid beov av personal.

Se hela bilden


En mycket trevligoch rolig kväll. Trevligt att träffas "privat" och umgås på detta sättet.  Hon bjöd på en mycket god kycklingrätt., glass och innan vi åkte hem så fick vi även tårat o dricka kaffe.

På väg hem till Årby  så kom jag på: "Javissta ja, skulle ju åka o handla". Maria min dotter ligger sjuk samt några av barnen. Hade lovat ett åka o handla lite matvaror innan jag skulle åka till Lasse o Kolsva. Åkte då till "Triangeln" men dom hade stängt kl 22. Då valde jag att åka till Statiol. Dom hade nattöppet. Köpte de varor som jag hade skrivit upp på min lapp. Men OJ! Vad dyrt att handla på en mack!!! Det var priser som  "heter duga".

Men varorna kunde jag köpa och utföra min beställning.. Åkte därefter hem till min lägenhet. Packade ihop mina prylar som jag skulle ha med till Lasse.  Ringde först "och beställde" kaffe o mackor tills jag kom fram. Var framme strax före 24.00.

Klockan  var då ca 01 när vi så småningom kom till sängs. Ställde min telefon att ringa 06.15 (tyckte jag) men så ringer telefonen ca 8.30 Dt var från jobbet..... jag hade i min trötthet  ......inte gjort det rätt....


Ja vi hade förstås försovit oss...Det blev  att snabbt stiga upp o äta frukost.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback