Haft ärenden i Eskilstuna hela dagen...

Nu har den här dagen snart nått sin ände. Tiden går ju så fort. Timmarna bara "flyger" iväg. Åkte från Lasse o Kolsva vid 9 tiden i morse.
Då hade katterna Tessie o Linus varit ute sin "morgonrunda". 

Kom till stan och åkte hem till lägenheten och började att "gå igenon posten".


Läste igenom tidningarna som kommit. (inte så många som syns på bilden)
Hade lite annat också, några kort från min syster Birgit o Östen samt Liisa o Jan i Gnosjö samt ett litet paket från Gunilla i Linköping. Det skall jag öppna i morron.

Se hela bilden


Var sen lite runt på några affärer och handlade lite.

 Klockan 13.00 så var vi en grupp som skulle sammanstråla i Pingstkyrkan för att städa så att det ska vara rent o fint i
helgen.



Vi höll väl på ett par timmar och sen så fikade vi tillsammans och pratade innan vi skiljdes åt.
(Såg väl inte ut riktigt sådär. Idag använder man ju inte så mycket vatten)

Var sedan i tvättstugan och körde ett par maskiner. Under tiden så åkte jag igen och var på Blomsteraffär, köpte en  härlig bukett Tulpaner. (Hade fått presentkort av min syster och Östen)


Se hela bilden


Åkte sen tilll Ilone och drack kaffe och åt valnötsglass innan jag åkte tillbaka till Kolsva och Lasse (o katterna)

Det var meningen att Maria, Samira och Sofie skulle komma til oss i kväll. Men det var lite stressigt  och sent för dem och Sofie var så förkyld  så de planerar att komma till oss i morron ochvara tills på söndagseftermiddag. Kul!!
Välkommna!

Ja dt var lite av dagens händelser... Skriver väl mera i morron, kanske.

Kommentarer
"Natt" Maria

GRATTIS min kära vän på 65-årsdagen. Hoppas att du får en fin dag med nära och kär. Bästa hälsningar Maria m fam

2009-01-31 @ 15:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback