VAKAT I NATT...

Ja då är mina 14 gagars ledighet slut och har nu vakat /jobbat i natt.
Har nu sovit idag. Låg till 13.15 ungefär. Hade ställt klockan på 14.00 men vaknade innan och kände mig skapligt utsövd..

Har nu ätit laxfile och grönsaker och ätit äpple.






Ja ungefär såhär såg det ut. Smakade gott och var nyttigt!!!

Laxen innehåller ju Omega 3. Det läser man ju ofta om hur nyttigt det är! Och det är "rätt fett"....

Sen så bryggde jag kaffe i min perkulator. Brukar använda mjölk till kaffet.( men jag har ju inte varit så mycket hemma i stan sista veckorna) Tog fram min mjölk från kylskåpet, och, ojdå,  datum, bäst före= 29 januari.
Nu blev det "spännande". Gör "mjölk/kaffeprovet". Slog mjölk i min mugg och slog i kaffe. "Skär" den sig eller???
Tro det eller ej. Inget fel på den mjölken inte. Fullt drickbar! Den SKAR sig ej! Den var ej förstörd.

För några veckor sedan så avfrostade jag mitt kylskåp (som då var rätt isigt) och
nu är de ca 4 grader i kylen.

Man har ju skrivit rätt mycket i pressen  och lyssnat på radion: "Kasta Ej bort maten om den Ej luktar. "
Datumet är bara en rekomendation.. Dom har gjort tester och maten har en betydligt längre
hållbarshetstid än vad som står på produkten.
Det är många som slänger maten  dagen efter "bäst före"  har  passerat.
Så ett litet råd till Dig: Lukta på maten om bäst före passerat. Och är det
 ingen konstigt lukt du känner så ät, drick den maten.....



LUKTA:



Upplever du det som bilden nedan... ja då skall du naturligtvis kassera maten!
Ha den här bilden som "riktmärke".
Du kommer säkert inte behöva kasta så mycket som du tidigare gjort bara för att "bäst före" har #gått ut".





Är ju hemma i min "lilla lya". Datorn här är så långsam... Tog min väldigt lång tid innan jag kunde
börja använda den. Mitt tålamod började svikta..







"men den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge"...



Nytt ämne:




Är också i tvättstugan. När det var färdigtvättat ja då fungarde inte centrifugen. Så då fick
jag "felanmäla" till Graflunds. Även det gör man ju via datorn...





Tvätten torr......tänk vad snabbt det går.....



Man säger: "Det var bättre förr"..... men tänk vad enkelt och snabbt med datorn (bara den fungerar.)

Tar nu paus... kanske jag skriver nåt mer innan jag åker till jobbet före 21.00






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback