MARCUS BIRRO...

Har fått en son...  efter att ha förlorat 2 barn...




Jah har lyssnat ofta på Marcus Birro i Karlavagnen. Där har han många gånger berättat om sitt liv....


Han har varit missbrukare- alkoholist men "kommit upp ur skiten".
Med sina många egna ergarenheter så förstår man att han kan lyssna och vara till
stöd för många andra människor med sorg, problem missbruk osv.


Och nu den sista tiden så har han berättat att de väntade barn igen. Man förstår den oro som dom båda hade, han och hans hustru: "Hur skall det gå denna gången med graviditeten/förlossningen?
Följde sjäv med intresse genom tidningar, datorn om deras väntan och oro.
Så blev det ju planerat kejsarsnitt den 5 februari och då fick man höra/läsa att de fått en son.

LYCKA TILL båda två, nyblivna föräldrar!!


Har ju fött 5 barn "i min ungdom". Allt har gått bra och alla är friska. Ofta tar man bara för givet att allt skall gå bra vid en förlossning och att det barn man skall föda skall vara "fullkomlig", frisk och ha sina 10 tår och tio fingrar...

Jag minns när jag gick min sjuksköterskeutbildning i Kalmar.  Började på hösten 1975 och var klar dec 1977.
Var då gravid och skulle föda barn i november månad.
Gick då under min utbildning även min period på förlossningen. Under de få veckorna så minns jag att det  var flera tråkiga händelser , och nåt mycket missbildat barn som kom till världen.

Jag som då själv nyss varit gravid och fött mitt femte barn. Jag hade aldrig tänkt mig att tex få ett missbildat barn eller att det kunde ske nån komplikation under förlossningen.
Kommer ihåg  "att jag gick sönder" väldigt mycket.  Jag förbereddes då inför en mindre operation. Kommer då ihåg att mitt nyfödda barn togs ju ifrån mig och jag hörde hur Ilone skrek. Jag kunde rju då inte göra nånting.
Operationen utfördes i vaket  tillstånd och jag minns hur ont det gjorde.
Under min praktiktid på förlossningen så hände detta  en annan mamma , hon gick sönder" på samma sätt under sin förlossning.  men kommeri håg att de sövde ner  henne vilket dom naturligtvis skulle gjort även med mig.



BERÄTTAR SIN HISTORIA Alkoholen var nyckeln till världen fö

Tagit dessa bilder (ovan) från GOGGLE, på Marcus Birro:

Där kan man läsa att allsa som finns på denna bild äridag nyktra alkoholister..
Där kan man även läsa om prästen Olle Karlsson son  drack fasär han var präst,,, när han delade ut nattvarden så "darrade han " med utdelningen av kalken..

men hur även han tog sig ur sitt missbruk och lever även han helnyktert.

Läste att Marcus Birro gått 12 stegs behandlingen och hur han fär har lärt känna sig själv och kom på fötter och idag kan hjälpa/lyssna på andra...

Han har ju också skrivit böcker som kan köpas och där man kan läsa om hans liv  :
"Hur det har varit " och hur det är idag..

Tänk vad mång olika människoöden det finns.
Ibland så klagar man för "småsaker".
Vi bör nog TACKA MER FÖR LIVET!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback