I dag är det 22 år sedan......

Idag är det den 9 februari. Mina tankar går 22 år  tillbaka.

Pappa hade varit sjuk en längre tid och sista veckan så var han mycket dålig, döende.
Han vistades sin sista tid på Vännäs sjukhem.
Minns  att vi, min syster Birgit, jag och min faster Gunhild och pappas bror Rudolf bytte av varandra de sista dygnen för att vara vid pappas sida.
Vi fanns i hans närhet. Pappa låg nog mer i "dvala" de sista dygnen, tror jag. Minns att vi när vi anhöriga var där samtidigt så kunde vi prata om gamla minnen och minnas tillbaka på år som låg bakom...
Sista dygnet så väntade vi bara på att pappa skulle få somna in och slippa sitt lidande.
Vi var där när han drog sin sista suck.
Mina barn fick komma och ta farväl av honom tillsammans med oss. Minns att Birgit kontaktade pastorn i Missionskyrkan
och jag tycks minnas att han kom och vi hade en liten
minnesstund för pappa.


http://godanyheter.ifokus.se/?ArticleId=3dc1e86b-c42c-4dd7-a248-54ac40b6cae0


VILA I FRID.PAPPA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback