Hemma i Kolsva igen...

Varit "på utflykt" under dagen. Lasse har ju varit i Vaggeryd (i Småland) i dag och jag åkte till Eskilstuna och skulle uträtta en del ärenden.

Gick först hem till min lilla lägenhet och tog reda på all post som kommit sedan i fredags. Det var mycket dagstidningar, reklam och kort samt ett litet paket. Tog en bra stund innan jag "läste igenom" detta
.



Ungefär såhär såg det ut.

Skulle sen passa Samira några timmar medans Maria var och klippte sig och uträttade några ärenden...

Hon satt vid datorn och tittade på nån rolig film.
Här sitter hon:




Var sedan på Viktväktarmöte. Det var ju uppehåll under julen ca 4 v. Var därefter på WW möte i början på januari och skulle ta nya tag. Hade ökat i vikt  under julen vilket jag var väl medveten om. Hade inte hållit mig till programmet utn "svävat ut" en hel del vilket man ser på vågen när man ställer sig där.
Hade tänkt att börja gå varje vecka igen,  väga mig och hålla mig till "mina points" per vecka.
Men det blev inte så. Torsdagar när det är öppet i Eskilstuna så var jag ledig och fanns i Kolsava och onsdagar när det är möten i Köping då var jag i E-tuna.
Så nu äntligen denna vecka så är jag ju i Kolsva men hade många ärenden i E-tuna och bla WW.
Hade ju plussat på mig igen dessa veckor i januari ocskå.
"Matalkoholisten"  ( matmissbruket ) hade jag gått in i under dessa veckor.
Så nu måste jag själv "ta mig i kragen" och hålla koll på mitt intag. Det är ju ingen som matar mig utan det är jag själv som stoppar felaktiga saker i min mun/mage och det ser man ju på vågen..



Se hela bilden



Kanske bättre resultat om man gör så här???




Skulle ju sedan på LÄTTGYMPA men det blev inte så...


Nu är jag hos Lasse igen i Kolsva.
Jag fick idag ett nytt kort till min mobiltelefon. Hade "av misstag" blivit stängd för ca 14 dagar sedan. Men jag har nu fått ett nytt kort som är isatt och jag har samma telefonnummer som tidigare.


Lasse kollar på ishockey. Han vill ha  kaffe och dammsugare. Jag har laddat perkulatorn så snart sk jag fixa det. Har tagit fram en clementin till mig istället för dammsugare..


Se hela bilden Lasses

Se hela bilden Mitt

ja ,nu gäller det.





Dom här brickorna köpte jag i dag på ÖB. Tycker att de var passande som kaffebrickor. Skall nu "inviga dom". Kaffet snart bryggt och jag skall gå och servera Lasse och han får då de 2 dammsugarna och jag tar frukten...

Skriver nog mera innan kl 24......... tror jag.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback