Blogg som uppmuntrar

Snart har förmiddan gått igen. Timmarna bara "springer iväg " fast jag inte gör nåt speciellt.
Var uppe redan  6.30. Åt frukost med Lasse innan han åkte till jobbet och sen så sov jag en stund.

Därefter så tittar jag på TV "Efter 10" på kanal 4. Samtidigt så sitter jag vid datorn och kollar i tidningar ocg spelar lite spel. Det gäller ju att "hålla hjärnan i form".....

När jag då sitter vid datorn så ser jag att jag fick ett e-mail. Giick in och läste och fick en hälsning från en arbetskamrat som jag hade  1985 - 1988 hemma i Vännäs.   Vi har kontakt /träffas varje gång som jag är i trakterna och då jag har en strund över. Vi brukar hinna prata och fika tillsammans.

Tog då telefon och ringde henne sen jag läst mailet. Hon berättade då att hon läser min blogg nu och det "lyfter upp" hennes vardag". Följer med vår vardag här nere och läser och tittar.

Några har frågat mig varför jag bloggar - men nu skall jag berätta att det finns de som tycker det är trevligt och roligt att följa med, läsa och se bilder mm mm. Det  är ju frivilligt att läsa...om man vill....



Den här bilden är tagen  i vinter. Det är Linus. Han har väl en härlig liggställning??? Han ligger som ett barn...




En bild från min lilla 26.5 lägenhet. Tessie och Linus samt Lasse vilar på utbäddade soffan och tittar på TV.






Nu lade jag in en bild från Karins 60 års firande. Denna fina sjal samt presentkort på ansiktsbehandling fick hon  av oss, ett gäng som stär henne nära.


Det var en liten "bildkavalkad".
Skall gå ner till biblioteket en runda. Får ¨å se lite folk i rörelse samt kolla lite i Aftontidningarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback