Biblioteksbesök...

När jag idag skulle åka iväg med bilen så fick jag börja med att sopa av billen all snö som kommit sedan i fredags när vi åkte till E-tuna och då hade Lasses bil.
(Den här bilden tog jag förra snöovädret. men den såg nästan ut såhär idag också)



Varit en runda på Bibliotektet i eftermiddag. Kollat och läst lite i Aftonbladet och Expressen. Jag tittar ju varje dag på datorn men kan va kul att se i papperstidningen också ibland.
(Inte jag på bilden. Kopierat från datorn.. vilket du förstod)

Sedan var jag en runda på ICA KOLVSA. Och som vanligt så är dom så dåliga på att märka sina varor när det är ny vecka och extrapris på vissa artiklar.
Tex så  hade dom i veckobladet äpplen på 9.80. Jag kollade 2 ggr på fruktavdelningen och inte var det märkt nån frukt för detta priset. Fick då se en av personalen och frågade:
-"Var finns dom där äpplena på extrapris som finns i bladet?"
-"Ja vi får dom i morron. men vi har några där!"
-"Ja men dom är ju inte märkta"
-"Det är ju inte så många, men dom kommer i morron".
Jag köpte 2 st och la i en påse. När jag betalt och fått kvittot så var det instämplat äpplen på 23.50 kg. Jag sa då till kassabiträdet. Det tog en stund innan hon fattade men sen fick jag 1 "guldtia"  tillbaka direkt i handen.
Kycklinfiller var också extra pris på. Men inte fanns det nån information  om detta heller. Jag sa även då till en av personalen.
-"Ja vi har inte hunnit märka om". 
Klockan var då vid 14 tiden. Dåliga rutiner dom har. Det är inte första gången dom är dåliga på att sätta lapparna om specialpriset under den kommande vecka som gäller från måndagmorronen tom söndag
när dom stänger.


Ja det är viktigt att man kollar priserna när man handlar. Det är ju faktiskt ofta det kan vara fel...av nån anledning. Då måste man ju säga till kassörskan så att man får det rättat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback