"Bara vara dag" igen.....

Vaknat upp til en ny dag igen. Inga speciella krav...annat än att ha lunchen  klar till 12.05. Får väl se vad jag hittar på. Det blir väl lite hop-plock av de rester som ev finns kvar i kylskåpet. För "här kastas inget" om maten är "frisk". Så är både Lasse o jag...

Nu har jag haft lite telfonsamtal... ringt min syster Birgit uppe i Skellefteå. Har ockå pratat med min väninna  Elvy  i Strängnäs som jag lärde känna redan på 80 talet. Det blir ofta långa samtal... vi babblar och babblar.. om vad vi gjort sen vi pratade sist... om vikten mm.....mm...

När Lasse åkte till jobbet efter lunchen så la jag mig på soffan och sov nån timme...det var så skönt.
Till middagsmat så hittade jag ett recept i ICA-kurirens förra veckonummer: Korvgryta, allt i ett.
Det hade jag som grund. La till lite morötter och potatis och purjolök förutom det som stod i receptet. Det blev mycket gott.

"Steff", Lasses son kom ju förbi oss i eftermiddag innan han skulle åka hem till Västerås igen. Så vi åt soppan/grytan alla tre. Vi tyckte att den smakade bra, tog väl en påfyllnig alla tre..
Så drack vi kaffe och åt upp resterna från Schvartvardztårtan och resterna ur dajmtårtan. Det var precis 3 bitar kvar av båda. Mycket god avslutning på middan......lika bra att göra slut på det...
Har sen i kväll pratat med Gunilla i Linköping och det blev väl också ett långt samtal... mycket att prata om..Ja vi kvinnor pratar ju ofta länge i telefon...eller???
Medan jag sitte och skriver så tittar jag/hör på TV: "DU ÄR VAD DU ÄTER". Alexander som på 8 veckor gått ner 12 kg. Mycket duktigt gjort. Lästa i dagens Aftonblad att han hade minskat ytterligare. Allt som allt så hade han nu minskat 20 kg. Duktigt!
Det där med vikten är inte så lätt...-.. kämpar ju alltid... återfall.........ibland eller just nu en period.

Skulle väl kanske inte vilja vara som nr 1. har man alltid varit kraftig/överviktig så skulle jag nog vara nöjd med att se ut i profil som nr 2 kanske...

Kollar nu på LYXFÄLLAN: Man fattar inte hur människor sätter sig i skuld.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback