AROMMASSAGE.......

Nu har jag vakat av mina 3 nätter. Hade bestält tid på morgonen för Arommassage´.
Det var en mycket lyxig och avslappnande bahandling! Mycket luktoljor och "knådning".
Låg där på massagebritsen och nästan snarkade  till flera gånger...










Katterna tycker också om massage. det kanske du inte visste??

Visst är dom söta!

Åkte sedan en runda till ÖB. Hade lite "grejer" som jag planerat att köpa idag.

Därefter så  hann jag hem en snabb vända. Fick i mig lite mat. Hade köpt en burk Champinjonsoppa.
Den var ju bara att värma. Åt också ett par "hårdbrömackor" med skinka.
Tiden räckte inte till att börja göra nåt invecklat. Jag skulle till Viktväktaran och väga mig och stanna kvar på "mötet" som man har efteråt. Idag så handlade det om "ALLA HJÄRTANS DAG"

(Du kankse undrar hur det gick med vikten?? - 0,5 kg. Altid något.)




Det handlade inte endast om att vi den 14 februari skall komma ihåg varandra utan också vårt hjärta!!


Utan: Var rädd om ditt hjärta!!  Vi har bara ett!
Det finns en rad faktorer som ökar risken att drabbas av hjärt - och kärlsjukdomar såsom högt blodtryck, rökning,
högt kolestrolvärde, för lite motion, övervikt diabetes samt stress. Många faktorer kan vi påverka själv!

1. Ät mindre mättat fett.
2. Ät fiberrikt
3.Träna dig till ett friskare hjärta.


Lite tips också hur vi skall ta hand om oss själva:



Ja hur skall vi kunna göra det då? 


1. MYSA INOMHUS
Ta en paus och koppla av med en bra bok
Tiita på en bra film
Tänd levande ljus

2. FÖRÄLSKELSE
Om romantiken sker i verkliga livet i stället för på film blir
det stormigare käsnlor spm brakar loss.

3.UMGÅS
Bjuda hem vänner eller gå och sätta sig på nåt fik.
Vi mår bra av att umgås med dem vi tycker om och samtidigt får hjärnan stimulans.

4. MOTIONSAKTIVITETER
Att aktivera sig med nåt man tycker är roligt och där vi samtidigtf år ta i, det ökar välmåendet. Hormonet som ger den sköna känslan heter  endorfin.

5. MUSIK
Musiken påverkar både kropp och själ.

6. MASSAGE
Massage hjälper oss att varva ner och rensa ut. Musklerna slappnar av och massagen hjälper
kroppen att rensa ut gifter och slaggprodukter.
Massage är också en stunds avkoppling och belöning för oss under vår viktminskning.



Vi fick ju också lite nya recept. Köpte också en ny VIKTVÄKTARBOK med nya recept.
Den heter: "Alla Hjärtans Kokbok".
Många fina, goda förslag på "smalmat" som man går unna sig.
Fina bilder också i den som väcker aptit.

Viktväktarnas program är inte dumt, om man lär sig att räkna poäng och äta "rätt saker", laga till dem "smalt"
så får man faktiskt äta mycket gott. Men det kräver ju engagemang , tid och intresse.




Liten bild, men såhär ser den ut. Den är nyss inkommen på viktväktarna.


Åkte sen till Maxi innan jag skulle åka till Lasse o Kolsva.

Köpte b la Semlor. Det är gott!!!
Ilone ringde när jag var kvar på Maxi. Innan jag då åkte till Lasse så var jag förbi hos henne och vi åt varsin semla.
Mycket gott.  (Många points)
Ilone firande en mycket trevlig  händelse.
Hon kanske skriver om dt själv i sin blogg: http://www.iholm.blogg.se/

Sen åkte jag till Kolsva och då fick även Lasse semla till kaffe....




Ja visst ser det gott ut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback