Liten blandning...

av några bilder från i går och idag...

Vi åt vår frukost "på baksidan"
av Lasses hus igår.
Vanligtvis har vi suttit på framsidan när vädret varit vackert
men nu "bytte vi sida"...
roligt med förändring????

Jaa, det blev fil med färska, nyplockade svartvibär
och
smörgås till och så drack vi naturligtvis kaffe..
Den vänstra mackan: "Lingongrova."...som var Lasses och
"Lövångers tunnbröd" med pålägget var min..


Visst ser det gott ut....och det var det också......



Idag/morse så vakade jag ju av och stannade i E-tuna på förmiddagen...
satt först vid datorn till klockan 10 och skulle sen sova nån timme....
och när den ringde... så flyttade jag fram den... flera gånger...
Jag sov/låg fatiskt till halv ett, ungefär....

Hade planerat att åka till Tuna Parks köpcenter och "titta lite"
men sen bestämde jag att bara åka förbi  ICA Maxi och handla lite innan jag åkte till Lasse.


VI hade lite besök på eftermiddan....
Hugo kom och hälsade på och Linus (våran katt) han var så gästvänlig så...


Nu sitter han och kollar upp på bordet..
planerar att hoppa upp en stund.
Bättre utsikt??


"Ja, visst ser jag bättre... och visst är jag vacker när jag sitter här..."



En bild till?? Ja visst går det bra.
"Är jag fin såhär??"



På ICA MAXI så fann jag denna duk, vaxduk/tyg...
man kan torka av den.
Har i sommar haft "vanliga tygdukar"
 på detta bord som vi har kladdat ner  och fått byta igen...
men nu tyckte jag att denna skulle passa här.
Färgerna passar till de övriga vaxdukarna som vi har på bordet med rosa blommor..

Såhär blev det.
I går så plockade vi blommor på våran promenad...
ja, visst passar färgerna också ihop...
fastän det inte var planerat så...
det bara blev...

Lyktan, ja den plockade Lasse ner.
 Vi har  ju 2 stycken som vi fick i midsommar av Roger o Anne...
Dom hänger under taknocken...
Men. Vi hade ju ett rejält åsk/regnväder i kväll...
 Det stod spö i backen och då rann det vatten in in denna lykta så vi fick tömma den.
Och jag tyckte den prydde sin plats där på bordet så då
passade jag på att ta ett par bilder av detta...





Jag tycker det blev ganska vackert...
ja, vad tycker Du???






Kommentarer
frida

söt katt! ;D

2009-08-11 @ 00:00:33 URL: http://fws.blogg.se/
Filifjonkan

Hej Linus ..Pysen och Titti hälsar.Fin vaxduk din matte har köpt till dig att sitta på..fniss..

2009-08-12 @ 16:17:19 URL: http://filifjonkan-se.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback