LINUS HA GÖMT SIG....

Körde till Kolsva och Lasse i morse sedan jag vakat av...
Vi skall ju ta med oss Tessie och Linus
till Eskilstuna och de skall "inkvarteras" under 10 dagar som vi
är borta i Gnosjö och sedan vår utlandsresa.....

Vi skulle inte släppa ut katterna så att vi kulle ha dem
 inne och "stoppa in dem" i sina burar när vi skall till Eskilstuna...

De ville ju ut... satt vid ytterdörren... och vips när jag varit ute en
runda till min bil så satt Tessie vid dörren och..SPRANG UT....
Ja då sprack vår plan...
men hon kom in rätt så snart... på baksidann vid det "inglasade"...
MEN...LINUS...är borta!!!
Gömt sig... inte på övervåningen...nej!!
Nu tror vi att han är under trappan (upp till övervåningen ) bakom en hylla..

Ja, nu är det bara att "vänta ut" honom så att
han självmant kommer fram...
så här väntar vi....

Så mycket mer händer inte just nu...annat än att vi ser till att
packa väskan som Lasse skall ha med sig...
MIn har jag ju "halvpackad" i E-tuna...




Ja så här kan det nästan också bli...
(men den här bilden är från Google)
Jag kommer ihåg många år sedan... då hade vi katten Pontus..
han gick på natten och la sig så här
för att vakta...

Nu har vi hittat LINUS:
Han ligger på en stol under rumsbordet......
Lyfte på duken och där är han...
så nu gäller det att få tag i honom...
och in i buren såa tt han inte hinner gömma sig..

Kommentarer
Helena

Åh! hoppas att ni får en trevlig resa!



Sv: Tack så mycket :D

2009-08-27 @ 15:20:03 URL: http://luumastankar.blogg.se/
Egoinas mamma

HAHAHA! Jag hade en hund för många år sen som demonstrativt satte sig i resväskan så fort vi tog fra mden. :D

2009-08-27 @ 17:14:11 URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Liisa

Haha, det är riktigt lustigt i erat hus när ni ska åka bort! Skönt att det löste sig. Jag VILL ju ha sällskap till våfflorna. Kör försiktigt

2009-08-27 @ 21:14:18
Satu H.

Önskar er en riktigt RIKTIGT sköööön semester i Mallorca !!! Njut av allt vackert och ta massa bilder :)) Jättekram / Satu

2009-08-27 @ 23:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback