EN UNDERBAR EFTERMIDDAG....

Vakade ju av i morse och tänkte först bara sova "nån timme"...
men det blev så att jag somnade om och om...
Det var vad jag behövde efter en mycket intensiv arbetsnatt...

Jag plockade ihop en bok och en tidning som jag fick på posten idag..--
planerade att åka till STADSPARKEN och där ta en promenad,
 ta bilder och sätta mig på en bänk och läsa i boken och tidningen..
njuta av det fina underbara vädret...

jag kom till Stadsparken, tog många bilder...




Här kommer några flanörer...


Vid ån så ser man alltid mycket änder.
När man kommer så brukar man ju ofta ha bröd med sig och mata dem med detta...
så de kom gladeligen och väntade ju att jag hade lite  med även denna gång...
men, nej...




Vacker utsikt...


Änderna ligger här vid åkanten och vilar...


Mitt i ån  så fanns det röda näckrosor..
Mycket vackra...
måste ju ta lite bilder av dessa....


På nära håll... mycket vackra...



När jag gick tillbaka så  stod det en äldre man och matade änderna här...
och det var "massor" av änder i vattnet som var glada att Nu fick dom i allafall lite bröd att äta...
När jag tog bilden av denne man så sa jag att jag skulle lägga in det på
min Blogg. Då sa han: "Tala om att jag heter Bengt"!
Så nu vet ni det...




Min mobil ringde när jag var i parken...
det var Karin (som hade fest förra veckan efter att ha fyllt 60)
Hon föreslog att vi kunde åka till Vallby, en mil från  Eskilstuna...
och fika på
"MARYS CAFE O BUTIK!
Då bestämde vi att vi så skulle göra....




MARYS CAFE o BUTIK:
Nu är vi där.....
(Mcket dålig bild, skylten satt så högt så den blev inte bra)


Detta är en gammal ladugård som är omfixad väldigt mycket och dom
har öppnat detta cafe´ som är öppet på dagarna Onsdag- söndag...
Vi gick då in och beställde.
Karin bjöd mig...


Det var mycket folk där...
bilparkeringen var välfylld och det satt gäster vid varje bord.
Fanns möjlighet att både sitta inne och ute.

Vi valde ju att sitta ute så då fick vi flytta ut lite möbler, bord och en stol till oss var.
Vi satte oss så att vi båda hade solen i ansiktet och utsikt över hela uteserveringen..

Mycket trevligt!!! Mycket gott!!!
Visst ser vi ut att njuta!!!




Äppelkaka med vaniljsås... med färska vinbär...



Vi träffade en bekant så vi bad honom att ta kameran
och FOTA OSS så vi fick vara med på bild båda två.


Det var så gulligt och vacket med SOLROSOR placerat i ett litet glas. på varje bord..
Humlorna var flitiga..
och här ville jag ta en bild av solrosen med HUMLAN....








Hr ser vi gäster...


Inne där man beställde så var det även försäljning av mycket vackra alster.
MYCKET VACKRA SAKER!!
En fröjd att se på!!!






















Här ser vi på håll
det är utbyggt "växthus" där man kan sitta under tak.
Det är det som syns framför "ladugårdsbyggnaden"..





























Här är det en geting... som suger på solrosen...


Toaletten var nybyggd i en del av ladugården
och den var också speciell och vackert där också!!




















Denna tavla finns i toalettrummet...
även den mycket vacker och pryder sin plats!!



Runt om "stället" så fanns det en "gammaldags gärdsgård"
visst är det vackert???



Och på väg till parkeringen vid vägen...
Denna gammeldags "mjölkbrygga med mjölkkrukor" på .
STILFULLT och TILLTALANDE!!



På hemvägen så åkte vi förbi hos Kent (Karins man) som har bilverkstad:
"HEINO BIL OCH MOTOR"
Han har precis flyttat i nya lokaler så han har slitit hårt!!
Dörren inne i verkstan till kontoret:



HUMORISTISKT!!!



Karin o Kent pussas!
Ja, det såg ni nog... att dom gjorde...



Här sitter han och har tagit en paus...



Det var en härlig och solig fin eftermiddag..
Vi satt väl där ca 3,5 timmar...lungt och fridfullt och vara ute i naturen...

Nu har jag suttit flera timmar för att få in detta i min Blogg.
Det har ju nu hunnit bli en "ny dag"...för det tar så lång tid för varje bild...


Önskar alla
EN GOD NATT OCH SOV GOTT!!!

Kommentarer
Hebbe

Mors,men det var många fina bilder,mysigt ställe att fika på.Kul att få se.Haé Kram

2009-08-20 @ 07:09:18 URL: http://www.metrobloggen.se/boda
sannof

Va fina bilder och va mysigt att bygga om ladugården till cafe... ha en bra dag..=)

justine

vad många VACKRA bilder och det som sagt att en bild säger tusen ord , jag ska snart också ladda alla bilder från resan i tisdags till fagersta , ha en bra dag kram justine

2009-08-20 @ 09:26:13 URL: http://www.metrobloggen.se/happyday
Sussi

Vilken härlig dag du verkar ha haft :-)

Många fina bilder!!



Vad gulligt att gubben ville presentera sig hihi



Kramisar

2009-08-20 @ 09:29:13 URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Yvonne

Tack för komplimangen i min blogg.Din är inte fy skam den heller.man fick ont i pekfingret av allt scollande(skojar bara) Fina bilder.Ha en bra dag i dag också Kram

2009-08-20 @ 09:56:18 URL: http://metrobloggen.se/skaningen
Kaffehörnan

Hejsan du

Tack för titta in

Wow vilken dag du haft så många fina foto du tagit o delat med dig. Måste berömm dig för du är en duktig fotograf. Man hittar fina bloggar när man kikar in, du är en av dom jag kommer kika in fler gånger. Ha en fin dag

kram

2009-08-20 @ 10:07:03 URL: http://www.metrobloggen.se/planket
Ärlig

Fast det är min mamma som bor nära hans jobb. Så han va på sitt jobb och hälsade på. Och jag bryr mig inte om han har ny tjej. Jag hoppas han har det för hans skull. Jag ska ju flytta från stan och vill absolut inte ha tillbaka honom som pojkvän. Bara det att jag trodde hans bil skulle stå kvar eftersom jag trodde han skulle jobba. Men så va antagligen inte fallet.

2009-08-20 @ 10:39:13 URL: http://www.metrobloggen.se/spygalla
Veiken

Oj, vad många bilder. Det ser riktigt mysigt ut. Några av bilderna är riktigt läckra! Ha en fin fredagskväll-


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback