Skön "utedag" tillsammans...

Vilken härlig solig dag vi haft idag!! Helt fantastiskt!!
Vi har varit ute mest hela dagen på "baksidan" av Lasses hus.
Vi har ju gjort iordning så att vi kan vara /sitta ute och även inom "inglasade".
Samira och Sofie o jag har "varit aktiva" på olika vis:
 "lekt med badboll/kastat och tagit lyra..
Samira har hoppat mycket på lilla stutsmattan......
vi har haft  lite andra "kastgrejer" som vi roat oss med....

Sofie ich Samira


Samira på studsmattan...



"Man måste ju vila lite också
annars blir man så trött..."




"Visst är jag gullig"............


Här är det dags för lunch...


Här är det "mellis" både för stora och mindre...
Kan det vara ostbollar i påsen???



"Ja, då hoppar jag en stund igen. Jag blev varm så jag tog av mig lite"


"Skall se hur stor i mun jag är?"


Här är det "dubbelhopp"...


Vi har även plockat lite vitsippor.....mamma Maria skulle få av  Samira.


"Titta va fin!"



Så var det dags att återvända med Sofie och Samira till Eskilstuna.
Mamma Maria hade nu kommit hem efter en skön avkoppling på en dygnskryssning..

"Mamma, här får du blommor!"

Sofie och Maria .

Sofie har idag fått hjälp med att köpa Digitalkamera för pengar som hon fick på sin 15års dag..
Mycket lycklig och glad!
Redan har "fotografen" tagit många bilder med sin kamera och det blir nog
mycket fotografering under resten av helgen.


Vi stannade ju till och kollade i "råtthäcken" och hann se kanske  ett tiotal
vitsvarta råttor som "är utplacerade" bredvid P-plasen.
Även idag så var det en del som tog sin promenad förbi för att "beskåda"..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback