Nya statyer...utsatta i Eskilstuna

Då har  vi fredagmorron, igen. Du tycker väl som jag att veckorna går så fort...
Vi har sovit gott i natt. Sofie hon somnade först... Samira och hon ligger på nedre plan i dubbelsängen, Sofie snarkade så "hela huset dundrade". Ja nu tog jag i lite för mycket.

(Det här är ju en snarkare men inte Sofie)



Vi hat ätit frukost och vaknat upp "allihopa". Lasse har ju redan åkt till jobbet och
Sofie och Samira "leker" och stojar.

Vi skall förmodligen ta oss en liten promenad på förmiddan och gå till en lekpark som jag sett.


Igår i Eskilstuna så gick jag en promenad på eftermiddan och då hade jag ju kameran med mig..
Tog ju naturligtvis lite bilder igen som jag nu kommer att lägga in på bloggen.

Titta! Det är faktiskt maskrosor som redan kommit i blomning!


Min promenad gick sedan ner till "stan". Passerade då Klosters Kyrka.
När jag åkte förbi tidigare på morgonen
så såg jag ju att dom höll på att sätta nya statyer "på plats" utanför kyrkan.
Hade ju läst det tidigare i E-kuriren. Men nu "var det på gång".
Då var ju arbetarna där och då ville jag inte åka dit och ta bilder med kameran.  Men nu var arbetarna borta
och statyerna   på plats. Och jag hade ju kameran med så NU skulle det ske!




Jag tycker minnas att det är: "Jona i valfiskens buk"


Här skall ni få se:






Ja nu har ni fått se!
Du som bor i E-tuna får kolla idag...
Du som har bott och kommer "hem" till stan du måste kolla så du får se dem live!
Tror inte att dom ännu är avfotograferd i tidningen, på plats
så vi kan säga att du är att GRATULERA som nu har fått se dem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback