Gömstället?

I går så "jagade"  Hugo och Tessie  varann och då kom Tessie på att hon kunde
 "gömma sig"
under  lilla stutsmattan   ...och visst "är hon osynlig"........



Linus han låg och vilade sig och "tog det bara lungnt"...


Bild dom är tagen vid husväggen...


Jag skulle gå med sopor till konteinern, är en liten bit att gå. Tessie var då ute och kom en bit efter mig.
Var då beredd att hon skulle följa mig "på promenaden"...
Men då kom sopbilen:  Ohhhh hon blev jätterädd, sprang först bakom häcken och sen när bilen backade så kom hon springande, hoppade ÖVER häcken, över grannens tomt och bort in i skogen..
Vilken fart hon fick! Jag skyndade då att gå iväg, själv.
Det tar nämligen lite tid att ha henne med på en promenad efter vägen för när det
 kommer bilar så måste hon ju gå ifrån vägen så att hon inte blir påkörd


När jag kom tillbaka och lockade på henne så kom hon springande,
la sig vid ytterdörren och såg så nöjd ut..

Linus han la sig sen på marken och sträckte ut sig "i sin fulla längd"...



Det är inte  så soligt idag men varmt ändå, ca 21 grader och ingen vind.
Lasse har nu varit hemma och ätit lunch. Det blev Köttfärssås med spaggeti.
Mycket gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback