Avkoppling i solen...

Det blev även i dag  soligt och vackert och varmt! En riktig vårdag även idag.
På förmiddagen så dammsugade jag och torkade av Lasses bil på insidan.
Så nu har vi båda "rena och fina bilar" till påsken.
Lasses var ju inte alls så smutsig och skräpig som min så det tog inte lika lång tid som med min.


Eftermiddagen så satte jag mig "på baksidan" av Lasses hus.
Solen sken och det var lä där. Jag drack kaffe, läste i min bok som jag började att läsa förra veckan.
Den är rätt så rolig...och lättläst. Har väl läst halva nu, tror jag.


Dessemellan så bara njöt jag av solen och det gjord katterna med...


Här har Linus lagt sig en stund på bordet som vi ställde fram i går.
Man ser att även han njuter...


Hugo på besök..... och han vilar och njuter även han
"Spelat boll" en stund... (jag bara skojar)



Här har jag min bricka med urdrucken kaffemugg samt Boken jag läser...



Ute i naturen så finns det olika kryp...
Hugo sökte sig till "backen" utanför husen. Han hörde tydligen någonting i gräset. Höll på länge och vi undrade om det var en råtta som han fått "syn på".

Om en stund så märkte vi att han hittade nånting..
Han tog den i munnen..
Här ser vi resultatet. Han bar fram den på asfalten...

Förmodligen en kopparödla som vi ofta kallar "kopparorm". (har kollat nyss på Google)
Stjärten hade "gått av" eller "fallit bort"...
Det blev lek en tund sen så lämnade han den

Om en stund så såg jag Simba. Han låg och rullade och bäst som det var så fick han syn på den en stund... och fick även han  "leka" med den..


Här ligger den...



Slutligen en bild från framsidan hos Lasse.
Påskliljorna är nu utslagna och är så vackra där dom står.


Åker till Eskilstuna i morron...jobbar 3 nätter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback